UHİM’in Sosyal Paylaşım Siteleri Soruşturması’nda bana yöneltilen sorular ve cevaplarım

Uluslararası Hak İhlalleri İzleme Merkezi (UHİM) 2011 yılında “Sosyal Paylaşım Siteleri Soruşturması” gerçekleştirerek bunu rapor olarak kamuoyuyla paylaştı. Bu raporda benim de görüşüme başvurulmuştu. Kayda geçmesi için, bana yöneltilen sorular ve cevaplarımı aşağıda paylaşıyorum.

MELİH BAYRAM DEDE
Gazeteci / TV Program Yapımcısı (Yeni Şafak, TechnoLogic)

1- “Utanma” duygusu üzerine uzun yıllar araştırmalar yapan ABD’li psikoloji profesörü Rowland Miller, “Facebook ve Twitter gibi sosyal paylaşım sitelerinin utanmayı unutturduğu”nu iddia ediyor. Sözkonusu iddiadan hareketle, siz, sosyal paylaşım sitelerinin bireysel/toplumsal değerlerin yitirilmesine zemin hazırladığını düşünüyor musunuz? Neden?

Ben o kadar karamsar değilim. Sosyal paylaşım siteleri artık günümüzün bir gerçeği. Bir iletişim, varoluş ve sosyalleşme aracı olarak artık kullanılması kaçınılmaz araçlar. Yanlış kullanımlar ve sorunlar konusunda aşırı kullanımdan doğan bağımlılıktan söz edilebilir. Ancak, toptan bir karşıduruş, sosyal ağ sitelerini kullananlara ‘hasta’ gözüyle bakmak, psikolog mantığıyla yaklaşmak, bana doğru gelmiyor.

Devamını okumak için lütfen buraya tıklayın!

Yorumlar