Akıllı fabrika çağı

İnternetten alışverişin yaygınlaşması kişiye özel üretim ihtiyacını artırdı. Bu talebin akıllı fabrika konseptinin devreye girmesine girmesine neden olduğunu belirten, Mitsubishi Electric'ten Hartmut Pütz, üretim hatlarında en üst düzeyde esneklik sağlayan çözümlerin öne çıktığını söyledi.

MELİH BAYRAM DEDE

Üretim süreçlerinde hızlı bir değişime neden olan Sanayi 4.0, tamamen dijitalleştirilmiş imalata geçişi beraberinde getiriyor. Son kullanıcıların, artık daha fazla mamül çeşidine ve kişiselleştirilmiş ürünlere, standart ürünlere benzer fiyat aralıklarıyla ulaşmak istediklerini vurgulayan Mitsubishi Electric Avrupa Fabrika Otomasyonu EMEA Başkanı Hartmut Pütz, değişen taleplerin süreçleri etkilediğini belirtti.

SİPARİŞE GÖRE ÜRETİM DEVRİ

Online alışverişin yaygınlaşmasının da üretimde esneklik ihtiyacını artırdığına dikkat çeken Pütz, şöyle devam etti: “Örneğin, bir online alışveriş sitesinde uygulanan indirim, üretim hattındaki makine ya da robotların çalışma modelinin değiştirilmesine neden olabiliyor. Tedarikçiler, talepleri karşılayabilmek adına tedarik zincirinin tamamında yer alan üreticilerin, üretim hatlarında en üst düzeyde esneklik göstermesini şart koşuyorlar. Bu noktada, devreye akıllı fabrika konsepti giriyor. Biz de, işletmelerin dijital dönüşümü ve akıllı fabrikaların geliştirilmesine ilişkin faaliyetlerimizin tamamını e-F@ctory konseptimiz altında topluyoruz.”

ESNEK ÇÖZÜMLER GELİŞTİRİLİYOR

Nesnelerin İnterneti (IoT) tabanlı bu konsept çerçevesinde, dünya genelinde işbirliği içerisindeki şirketlerden oluşan aktif bir ağ olan e-F@ctory Alliance’ı tasarladığını belirten Hartmut Pütz, “Bu ağ sayesinde şirketler, esnek ve optimum çözümler sunabilmek için işbirliği yapıyor” ifadelerini kullandı.

(9 Eylül 2017 tarihinde Yeni Şafak’ta yayınlanmıştır.)

Yorumlar