En popüler açık kaynak yazılımları

Açık kaynak kodlu yazılımları destekliyorsanız, bilgisayarınızdaki işletim sistemi muhtemelen Linux dağıtımlarından biridir. İlk akla gelenler Ubuntu, Debian, Pardus gibi Linux dağıtımlarıdır. Bilgisayarınızda Linux işletim sistemi dışında Windows veya Mac işletim sistemi kullanıyor olsanız da, açık açık kaynak kodlu yazılımlara şans verebilirsiniz.

Açık kaynaklı yazılımların kapalı kaynak kodlu yazılımlardan en önemli farkı, gerektiğinde üzerinde değişiklik yapılabilmesidir. Bu nedenle de özgür yazılım olarak da ifade edilir. Ancak her yazılımcı değişiklik ya da dağıtım için izin vermemiş de olabilir.

Açık kaynak işbirliği ve paylaşımı destekler


Açık kaynaklı yazılımlar genellikle bedel ödemeksizin dağıtılır. Bu nedenle ücretsiz olarak algılanır. Ancak durum tam olarak öyle değil, yazılımcı emeği karşılığı ücret talep edebilir ya da bakım ve hizmet için ücret talep edilebilir.

Açık kaynaklı yazılımlarda amaç, amaç işbirliği ve bilgi paylaşımını desteklemektir. Kod açık olduğu için çok sayıda kişi tarafından yazılım denetlenebilir, hata bildiriminde bulunulabilir ve yeni güncellemeler için oldukça geniş bir ekosistemce katkı sağlanır.

Bu yazıda bilgisayarınızda özgürce kullanabileceğiniz ve lisans bedeli gerektirmeyen açık kaynak kodlu yazılımlar öneriyorum.


Yorumlar