Hızlı ve doğru adım atabilen kazanacak

WPP Türkiye Ülke Başkanı ve GroupM CEO’su Demet İkiler, Vodafone İş Ortağım programı çervevesinde Ali Sunal moderatörlüğünde KOBİ’lere tecrübelerini anlattı. Projenin önemine vurgu yapan Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Meltem Bakiler Şahin, “Gelecek, dijitalleşme yarışında bugünden hızlı ve doğru adım atabilenlerin olacak” dedi.

MELİH BAYRAM DEDE

Türkiye’nin dijital dönüşümüne liderlik etme vizyonuyla faaliyet gösteren Vodafone, Youtube’da ‘Vodafone İş Ortağım’ kanalı üzerinden yayınlanan ve KOBİ’lerin, dijitalleşme yolculuklarında büyük işletmelerden tavsiyeler alabildiği program serisini sürdürüyor. “Dijital İş Ortağım Programı” adıyla ünlü oyuncu Ali Sunal’ın moderatörlüğünde yayınlanan serinin ikincisi, “KOBİ’lerimiz İçin Veri Odaklı Dijital Dönüşüm” başlığıyla düzenlendi.


KOBİ’ler için doğru strateji


“KOBİ’ler için doğru medya stratejisi nasıl olmalıdır, veri ve veri güvenliği neden önemli, neden dijitalleşmeliyiz” sorularına yanıt aranan ikinci programın konuğu, WPP Türkiye Ülke Başkanı ve GroupM CEO’su Demet İkiler oldu.

Türkiye’nin en etkili 50 iş kadınından biri


“Türkiye’nin En Etkili 50 İş Kadını”ndan biri seçilen Demet İkiler, tüketici davranışları ve alışkanlıklarının anlaşılmasında dijitalleşmenin yeri ve önemi konusunda KOBİ’leri bilgilendirerek tavsiyelerde bulundu.

Verimlilik artışı formülü


İkiler ayrıca, katılımcı KOBİ’lerle, Vodafone çözümleriyle elde ettikleri büyüme, tasarruf ve verimlilik artışı deneyimlerini de paylaştı. İTÜ Vodafone Future Lab’de gerçekleştirilen ve KOBİ’lerin izleyici olarak davet edildiği program öncesinde işletmeler, düzenlenen Future Lab turunda, verimlilik artışı, verimlilik takibi, bilgi ve şirket güvenliği ile sektörlerindeki yeni fırsatlara yönelik sunulan Vodafone IoT çözümleri hakkında bilgi aldı.

Teknolojide yaşanan gelişmelerle birlikte, kuralları A’dan Z’ye değişmeye başlayan dünyada, şirketlerin artık dijitalleşebildikleri ölçüde rekabet avantajlarını ellerinde tutabildiğine dikkat çeken Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Meltem Bakiler Şahin, şunları söyledi:

Dijitalleşme rekabet gücünü artırıyor


“Görünen o ki gelecek, dijitalleşme yarışında bugünden hızlı ve doğru adım atabilenlerin olacak. Dünyada artık pek çok şirket, dijitalleşme ile fırsatlar yakalayabileceğinin, maliyetlerini azaltabileceğinin, verimliliği ve rekabet gücünü artırabileceğinin farkında. Ancak ülke ekonomimizin can damarları olan KOBİ’lerin de dünya bu denli hızlı değişirken aynı hızla değişmeleri ve dijitalleşmeleri, küresel rekabette geride kalmamaları da kritik.

Daha iyi bir gelecek için


Dijital İş Ortağım programı ile yola çıkarken hedefimiz bu nedenle büyük işletmelerin dijitalleşmedeki başarı hikayelerinin, KOBİ’lere daha iyi bir gelecek için ilham vermesiydi. Bu program serimize ek olarak Nesnelerin İnterneti (IoT) alanındaki global tecrübemizle ve akıllı teknoloji merkezimiz İTÜ Vodafone Future Lab ile işletmelerin ihtiyaçlarına uygun çözüm ve teknolojiler geliştirmeye devam edeceğiz. İşletmelerimizin geleceği, rekabetçi, verimli ve sürdürülebilir büyüyebilen yapılar olarak karşılayabilmelerine katkı sağlamayı önümüzdeki dönemde de sürdüreceğiz.”

Colman Deegan: Vodafone en büyük doğrudan yatırımcı


Vodafone Türkiye istikrarlı büyümesini 2018-19 mali yılının üçüncü çeyreğinde de sürdürdü. Ekim-Aralık 2018 dönemini kapsayan 3. çeyrekte şirket; kesintisiz çift haneli büyümesini devam ettirerek, servis gelirlerini geçen yılın aynı dönemine göre %14,8 artırdı. Şirketin servis gelirleri 2,7 milyar TL’ye ulaştı.

23,4 milyon abone


Vodafone Türkiye’nin mobil abone sayısı 23,4 milyon olarak gerçekleşti. Üçüncü çeyrekte şirketin faturalı abone sayısı 345 bin artışla 13,1 milyona çıkarak toplam abone bazının %56’sına ulaştı.

4.5’de en büyük kapsama alanı


Vodafone Türkiye’nin 4.5G abone sayısı üçüncü çeyrekte 15 milyona yaklaştı. Türkiye’nin 81 ilinde 15 bini aşkın 4.5G iletişim noktası ile hizmet veren Vodafone Türkiye, 4.5G’de en geniş kapsamaya sahip operatör olmayı sürdürdü.Vodafone Türkiye sabit genişbant hizmetlerinde hızlı büyümesini sürdürdü. Üçüncü çeyrekte şirketin sabit genişbant abone sayısı 70 bin artış ile 845 bine ulaşırken, sabit hizmetlerden elde ettiği servis gelirleri ise aynı dönemde %31,6 arttı.

Güvenle devam...


Vodafone Türkiye CEO’su Colman Deegan, üçüncü çeyrek tablosuyla ilgili, “Türkiye’nin en büyük uluslararası doğrudan yatırımcılarından biri olarak, sektörün gelişimine duyduğumuz güvenle yatırımlarımıza devam edeceğiz” dedi.

(29 Ocak 2019 tarihinde Yeni Şafak’ta yayınlanmıştır.)

Yorumlar