Teknolojik savaşta Rubicon geçildi - Melih Bayram Dede

ABD’nin Çin’e karşı başlattığı soğuk teknoloji savaşında başarılı olma şansı yok. Çünkü, Rubicon geçildi. Dönüşü olmayan bir noktaya gelindi. Çin, dünyanın fabrikası konumundan teknoloji geliştiren ve önemli patentlere sahip olma noktasına gelen, dünya genelinde rekabet eden küresel markalar çıkaran bir ülke artık. Ambargolar sadece geçici sıkıntılar doğurabilir, yavaşlamalara neden olabilir. Ancak Çin’in yükselişini durduracak bir noktaya hiçbir zaman ulaşamaz.

MELİH BAYRAM DEDE

Yakın geçmişe kadar dünyanın fabrikası olarak bilinen Çin, dünyanın önde gelen şirketleri için taşeron üretim yaparken batı için bir risk içermiyordu. Ucuz iş gücü, kolay malzeme ve madde tedariki gibi avantajlarıyla büyük imkân sağlıyordu. Ancak Çin kendi markalarını çıkarmaya ve bu markalarla batılı pazarlara girmeye başladığında batıda büyük bir risk algısı doğdu. ABD’nin başlattığı ve şu an sadece Huawei şirketi üzerinden cereyan ediyor gözüken teknoloji savaşının başlangıç noktası burası.

Çin markaları dünyaya yayıldı

Huawei üzerinden baktığımızda, bu şirketin ABD pazarına girmesi, ABD’nin en gözde markalarından Apple’la rekabete girmesi ve dünya genelinde başarılı pazarlama kampanyaları ile sonuç almaya başlaması, ticaret savaşına neden oldu. Akıllı telefon pazarında küresel rekabete katılan pek çok Çinli şirket var. Huawei’nin alt markası Honor başta olmak üzere, OPPO, Xiaomi, Meizu, Vivo ilk etapta sayabileceklerimiz. Tek başına sadece Huawei şirketi geçen yıl dünya genelinde 200 milyon cep telefonu satış rakamına ulaştı. Bu ise küçümsenemeyecek başarı.

Yorumlar