Cebinize gelen çağrıları bilgisayarınızdan cevaplayın

Akıllı telefonunuzu çantanız ya da çekmecenizde bırakıp telefon görüşmelerinizi bilgisayarınızdan yapmaya ne dersiniz? Windows 10’a eklenecek olan bu müthiş özelliğe gelin yakından bakalım.

MELİH BAYRAM DEDE

Microsoft, Windows 10 işletim sistemi kullanıcılarına akıllı telefonlarına gelen çağrıları bilgisayarlarından cevaplama ve bilgisayarları üzerinden çağrı başlatma fırsatı veriyor. Öncelikle kişisel bilgisayarınıza Windows Mağaza’dan “Telefonunuz” uygulamasını, akıllı telefonunuza da Play Store’dan “Telefon eşlikçiniz – Windows bağlantısı” adlı uygulamayı yüklemeniz gerekiyor. İki yazılımı da yükledikten sonra bilgisayarınız ve akıllı telefonunuz ‘Bluetooth’ üzerinden eşleşiyor.

Seçiminizi yapın: Android ve iPhone mu?


“Telefonunuz” uygulamasını bilgisayarınızda ilk kez başlattığımızda karşımıza bilgilendirme kartları çıkıyor ve kullandığımız akıllı telefonunun yazılım türünü seçmemiz isteniyor. Burada Android ve iPhone seçeneklerini görüyoruz. Benim kullandığım cihaz Samsung S9+ ve işletim sistemi de Android olduğu için, Android’e tıklayarak devam ettim.

Microsoft hesabıyla oturum açarak devam edin


Bu aşamada kimlik doğrulaması gerekiyor. Yazılım Microsoft hesabıyla oturum açmayı ve akıllı telefondan da doğrulamayı zorunlu kılıyor. Kimlik doğrulaması sonrası bilgisayarınızdaki “Telefonunuz” uygulaması açılacak. Uygulamada “Fotoğraflar, “Mesajlar”, “Bildirimler” ve “Aramalar” sekmelerini göreceksiniz.

Şimdilik deneme sürümünde geçerli


Windows Insider programına dahil olduğum için Windows 10 işletim sisteminin tüm deneme sürümlerini öncelikli olarak kullanıyorum. Bu nedenle son kullanıcılara gelecek işlevleri erken deneyimleme imkânı buluyorum. Gelen çağrıları bilgisayardan cevaplama ve bilgisayardan çağrı başlatma işlevleri şu an kullandığınız bilgisayardaki işletim sistemine göre size henüz sunulmamış olabilir.

Yorumlar