OneDrive Kişisel Kasa nedir ve nasıl kullanılır?

Bilgisayarınızda Windows 10 işletim sistemi yüklü ve OneDrive bulut servisi kullanıyorsanız, hassas verilerinizi saklayabileceğiniz Kişisel Kasa hizmetiyle tanışmanın tam vaktidir.

MELİH BAYRAM DEDE

Microsoft Windows işletim sisteminde kullandığımız bulut çözümü OneDrive, Kişisel Kasa özelliğiyle, verilerimizi üst düzey seviyede güvenli olarak saklamamıza imkân veriyor. Eğer bilgisayarınıza OneDrive yüklüyse ve işletim sisteminiz güncel bir sürümse, OneDrive klasörünün içine Kişisel Kasa adlı bir kısayolun geldiğini farketmiş olmalısınız. Eğer işletim sisteminiz Windows 10 ise ve hâlâ Kişisel Kasa özelliğini göremiyorsanız, Microsoft’un bu özelliği yıl sonuna kadar kademeli olarak tüm kullanıcılara sunacağın not olarak belirteyim.

Özel bilgilerinizi korumayı hedefliyor


Kişisel Kasa, OneDrive hesabınızın bir şekilde ele geçirilmesi halinde bile size ait özel bilgilerinizi korumak için tasarlanmış bir çözüm. Bu nedenle hassas dosya ve çok özel fotoğraflarınızı OneDrive’ın Belgeler ve Resimler klasörlerinde tutmak yerine Kişisel Kasa’ya taşımanızda yarar var. Kişisel Kasa özelliğini OneDrive’a web’den giriş yaparak, OneDrive mobil uygulamasını cep telefonunuza yükleyerek ya da bilgisayarınızdaki OneDrive klasörüne girerek kullanabilirsiniz. Kişisel Kasa hizmeti, Android ve iOS işletim sistemli mobil cihazlarda OneDrive dahilinde yararlanılabiliyor.

En pratik giriş Microsoft Authenticator ile


Çok özel bilgileriniz saklandığı için Kişisel Kasa, üst düzeyde güvenlikle korunuyor. Kişisel Kasa’yı açmak istediğinizde sizden güvenlik doğrulaması talep edildiğini fark edeceksiniz. Kişisel Kasa’nın kilidini açmak için Microsoft Authenticator uygulaması kullanabilirsiniz. Bunun için akıllı telefonunuzda yoksa öncelikle Microsoft Authenticator uygulamasını akıllı telefonunuzun işletim sistemine göre Play Store ya da App Store’dan yüklemelisiniz.

Yorumlar