Facebook’un yeni tasarımında neler öne çıkıyor?

MELİH BAYRAM DEDE

Dünya genelinde 2.5 milyardan fazla kullanıcıya sahip olan sosyal paylaşım platformu Facebook, yeni tasarımını kullanıma sundu. Facebook, 2019 yılındaki F8 konferansında platformda köklü bir tasarım değişikliğinin müjdesini vermişti. Şirket bugüne kadar 4 kez köklü tasarım değişikliğine gitti. Bu son tasarım değişikliği bu nedenle “FB5” olarak adlandırılıyor.

Daha büyük ikonlar ve fontlar


Şu anda belli bir kullanıcı kitlesi tarafından kullanılan ve üzerinde rötuşların devam ettiği tasarım, daha büyük ikonlar ve fontlarla daha ferah bir tema sunuyor. Yeni tasarım size hâlâ Facebook tarafından önerilmediyse hemen sağdaki menüden girerek, “Yeni Facebook’a Geçiş Yap”ı tıklayabilirsiniz. Eski tasarıma dönmek için yine sağ menüden, “Klasik Facebook’a Geçiş Yap”a tıklamanız yeterli.

Yeni tasarım sizde aktif olmadıysa sağ üstteki ok ikonundan girerek “Yeni Facebook’a Geçiş Yap”ı seçebilirsiniz. Facebook’un yeni tasarımında çok kullanılan ikonların üst tarafa taşındığını görüyoruz. Bunlar, Ana Sayfa, Sayfalar, Watch, Marketplace ve Gruplar. Sağ sütunda yine arkadaş listesi ve doğum günü hatırlatmaları yer alıyor.

Karanlık Mod seçeneğiniz var


Sağ üst köşede ayrıca “Oluştur”, “Messenger”, “Bildirimler” ve “Hesap” ikonlarını görüyoruz. “Hesap” sekmesi içinde “Ayarlar ve Gizlilik”, “Yardım ve Destek” yer alırken, son dönemlerde kullanıcılar tarafından rağbet gören “Karanlık Mod” ayarı da burada bulunuyor. Sağ alt köşede ise “+” ikonu Messenger için hızlı mesaj oluşturmayı kolaylaştırıyor.

Yorumlar