Spotify, YouTube’a rakip mi oluyor?

Popüler müzik platformu Spotify, ‘video podcast’lerle bir numaralı video içerik platformu YouTube’un rakibi haline geldi. Google, YouTube Müzik servisini kullanıma sunarak Spotify’ın faaliyet alanına girmişti. Anlaşılan bizi sıkı bir rekabet bekliyor.

MELİH BAYRAM DEDE

Bugüne kadar sadece müzik ve ‘podcast’ dinlemek için kullandığımız Spotify’ın, YouTube’a rakip olabilecek bir gelişme içine girdiği gözleniyor. Video işine girmek için hazırlık yapan şirket, şimdilik bazı ‘podcast’ yayıncılarına test amaçlı olarak bu izni verse de yakın gelecekte işin YouTube’u tehdit edecek boyuta varacağı şimdiden öngörülebilir. Peki Spotify’ın video işine girmesine kadar gelen süreçte neler yaşandı? Gelin, hep birlikte göz atalım.

Müzikle başladı ‘podcast’e de açıldı

Başlangıçta kullanıcılara içerik olarak sadece müzik sunan Spotify, ‘podcast’lerin popülerlik kazanmasıyla birlikte sadece müzik için değil, ‘podcast’ için de tercih edilen bir mecra haline geldi. Öyle ki ‘podcast’lerin yükselişi Spotify’a video içerik pazarına girmenin de önünü açtı.

Video içerik mecrası olma yolunda

Geçtiğimiz günlerde yapılan bir duyuruyla Spotify, şimdilik anlaşma yapılan ‘podcast’ içerik üreticilerine video paylaşım fırsatı sunmaya başladı. İşte bu gelişme Spotify’ı bugüne kadar video yayıncılığında lider konumda olan YouTube’un faaliyet alanına sokmuş oldu. Özetle Spotify, video içerik için bir mecra olma yolunda ilerliyor ve gelecekte şirketin video macerasının nerelere evrileceğini hep birlikte görmüş olacağız.

Yorumlar