Hayat kurtaran acil durum uygulamaları


MELİH BAYRAM DEDE

Akıllı telefonunuzda bulunduracağınız acil durum uygulamaları, deprem başta olmak üzere pek çok afette hayat kurtarmaya yardımcı olabilir. Bu uygulamalar, acil durum haberleşmesi için sizin ve sevdiklerinizin yerininin belirlenmesinde, ilk müdahale ekibinin kolayca size ulaşmasında ve bu üzücü durumdan en az hasarla çıkmanıza yardımcı olabilir. Bu yazıda telefonunuzda kullanabileceğiniz acil durum uygulamaları öneriyorum. Hazırsanız gelin hemen başlayalım:

112 Acil Yardım Butonu: Acil durumlarda başvurmak için kullanabileceğiniz ilk servislerden biri, Sağlık Bakanlığı’nın kullanıma sunduğu “112 Acil Yardım Butonu” adlı mobil uygulama. 112 Acil Yardım Butonu uygulamasıyla acil durumlarda konum bilgisi vererek yardım talep edebilir ve olaylara en kısa sürede müdahale edilmesini sağlayabilirsiniz. 112 Acil Yardım Butonu uygulamasına T.C. Kimlik Numarası ve e-Nabız için oluşturduğunuz şifrenizi yazarak giriş yapabilirsiniz. Uygulamayı Android için buradan iOS için buradan indirebilirsiniz.

AKUT Güvendeyim: Arama Kurtarma Derneği (AKUT) tarafından kullanıma sunulan Güvendeyim uygulaması, afet durumlarında güvende olduğunuzu sevdiklenize bildirmenizi sağlıyor. Akıllı telefonunuza yükledikten sonra internete ihtiyaç duymayan uygulama için sadece SMS gönderim hakkınızı olması yeterli. Önceden belirlediğiniz 10 telefon numarasına sizin güvende olduğunuz mesajı SMS ile iletiliyor. GPS’iniz o an aktifse mesaja konum bilgisi de ekleniyor. Uygulamayı Android için buradan iOS için buradan indirebilirsiniz.

Yorumlar