Z kuşağının yeni gözdesi: Yubo


MELİH BAYRAM DEDE

Son dönemde yükselişe geçen Fransa merkezli Yubo, 13-25 yaş arası gençlerin yoğun kullandığı bir sosyal paylaşım platformu. Kolayca yeni arkadaşlar ve topluluklar bulmak ve hızlıca etkileşime geçmeyi kolaylaştıran Yubo, 2015’te Sacha Lazimi, Jérémie Aouate ve Arthur Patora tarafından Yellow adıyla Paris’te kuruldu. Daha sonra Yubo adını alan şirketin son yıllarda popülaritesi hızla arttı. Kullanıcı sayısı küresel salgın döneminde hızlı bir ivme kazanarak 40 milyona ulaştı.

ABD ve Latin Amerika’da hızlı büyüdü

Kullanıcılarının çoğu ABD, İngiltere, Kanada, Avustralya ve Fransa’da bulunan Yubo, 2020 yılında ABD ve Latin Amerika’da hızlı bir büyüme gösterdi. Yubo’yu Amerika’da Z kuşağına mensup her on kişiden biri aktif olarak kullanıyor. Yubo’daki canlı yayınlarda ABD’li kullanıcı oranı Mart 2020’den bu yana yüzde 350 artış gösterdi. Canlı yayınlardaki Latin Amerikalı kullanıcıların oranı Haziran 2020’den bu yana yüzde 1200 gibi rekor bir seviyede arttı. 2020 yılında her gün 100.000 canlı yayın başlatılan Yubo’da canlı yayınlarda harcanan süre %400 artış gösterdi.

Bir yılda 60 milyon dolar yatırım aldı

Paris dışında Londra ve Jacksonville’de de ofisleri bulunan Yubo’nun 30 çalışanı var. Son bir yıl içinde uluslararası yatırımcılardan 60 milyon doların üzerinde para toplayan şirket, Güneydoğu Asya, Japonya, Tayvan ve Güney Kore’de yayınlaşmayı hedefliyor ve New York’ta da bir ofis açmayı planlıyor. Twitter ve Snapchat gibi birçok şirketin yatırımcılarından olan Jerry Murdock, Yubo yönetim kuruluna girdi. Bu da Yubo’nun ilerisi için daha büyük hedefleri olduğunun göstergelerinden biri.

Yorumlar