Microsoft, Windows 10X ile Chrome OS’e rakip oluyor


MELİH BAYRAM DEDE

Dünyaca ünlü yazılım şirketi Microsoft, bir süre önce Windows 10X adlı bir işletim sisteminin geliştirme çalışmalarına başlamıştı. Zaman zaman bu yeni işletim sistemiyle ilgili yeni bilgilere ulaşıyoruz. Başlangıçta bulut teknolojisi destekli ve çift ekranlı katlanabilir bilgisayarlar için geliştirildiği belirtilen Windows 10X, gelinen noktada Google’ın bilgisayarlarda kullanılan işletim sistemi Chrome OS’e benzemeye başlamış durumda. O halde Microsoft’un ‘Windows Lite’ olarak da bilinen Windows 10X ile Chrome OS’in yerini almaya aday olduğunu söyleyebiliriz.

Windows 10X, yeni piyasaya çıkacak tek ya da çift ekranlı taşınabilir bilgisayarlar, ikisi bir arada bilgisayarlar ve katlanabilir ekranlı bilgisayarlar için kullanılacak. Bu yıl içinde piyasaya sunulması beklenen işletim sistemi, yeni satın alınan taşınabilir bilgisayar ve tablet cihazlarında yüklü olarak gelecek. Yeni işletim sistemi Microsoft’un Surface cihazlarında da kullanılacak. Mevcut kişisel bilgisayarlar (PC’ler) içinse bu sistemin (şimdilik) kullanılması düşünülmüyor.

Şirketin oluşturmak istediği ‘Bulut PC’ kategorisi çerçevesinde, Windows 10X işletim sistemiyle çalışan bilgisayarlar Microsoft’un Azure bulut platformu üzerinde çalışacak. Bu cihazlara klasik kişisel bilgisayarlarda olduğu gibi Win32 yazılımları yüklenemeyecek. Sadece Microsoft’un ‘Bulut PC’ler için sunduğu yazılımlar Microsoft Store uygulama mağazasından alınıp kullanılabilecek. Bu yazılımların başında doğal olarak şirketin Microsoft 365 ve OneDrive gibi uygulamaları yer alacak.

Yorumlar