Twitter’ın yeni girişimi Revue ne işe yarıyor?

 

MELİH BAYRAM DEDE

Hollanda merkezli Revue, bir süre önce Twitter tarafından satın alınmıştı. Bu satınalma, içerik üreticilere elektronik posta üzerinden geniş kitlelere ulaşma fırsatı veriyor.

Revue, 2015 yılında Martijn de Kuijper ve Mohamed El Maslouhi tarafından kurulan bir e-posta haber bülteni servisi.

Revue ile gazeteciler, yazarlar, muhabirler, bloggerlar ya da sosyal medya ünlüleri, belli periyotlarla abonelerine ulaştıkları bir dağıtım ağına yani e-posta haber servisine sahip oluyor.

Daha önce ücretli bir servis olan Revue, Twitter tarafından satın alındıktan sonra tamamen ücretsiz yararlanılabilir hale geldi. İçerik üreticilerine para kazanma imkânı da veren bu servis gelirlerden yüzde 5 komisyon alıyor.

Ne yazık ki Revue tarafından ödeme aracısı olarak kullanılan şirket olan Stripe, şu an Türkiye için ödeme hizmeti sunmuyor. Bu yönüyle Türkiye’deki içerik üreticileri için büyük bir dezavantaj söz konusu.

Daha önce ayrı bir servis olan Revue, Twitter’a entegre edildi. Twitter’a web üzerinden giriş yapıp, “Daha fazla” bağlantısına tıkladığınızda “Bültenler” bölümünü göreceksiniz.

Yorumlar