Uzaktan eğitim için ideal bilgisayarlar


MELİH BAYRAM DEDE

Üniversitelerin uzaktan eğitim sürecine girmesiyle yeni bilgisayar satın alma talebinde artış yaşanıyor. Bu noktadan hareketle uzaktan eğitime uygun ve aynı zamanda örgün eğitim başladığında da kullanılabilecek taşınabilir bilgisayar modellerini inceledim. MediaMarkt internet mağazasından seçtiğim dört farklı markanın bilgisayarlarına gelin yakından bakalım.

Lenovo Ideapad 3

İnceleyeceğimiz ilk taşınabilir bilgisayar Lenovo firmasının Ideapad 3 modeli. 15.6 inç büyüklüğündeki LED teknolojili ekranında Full-HD (1920 x 1080) çözünürlükte görüntüler sunan bu bilgisayar, Intel i5 işlemciden güç alıyor ve 8 GB DDR4 RAM’e sahip. Intel Iris Xe paylaşımlı grafik kartı içeren bu bilgisayarda depolama için ise 256GB SSD bulunuyor. Windows 11 Home işletim sistemi yüklü gelen bu bilgisayarda görüntülü görüşmelerde kullanabileceğiniz dahili web kameası mevcut. Lenovo Ideapad 3’ün pil ömrü 8.5 saat, ağırlığı ise 1.65 kg.

Casper G770

Bir başka seçenek ise Casper firmasının G700 modeli. 15.6 inç ekrana sahip olan ve IPS LED teknolojiji ekranda Full-HD (1920 x 1080) çözünürlük sunan bu bilgisayar, Intel i5 işlemciden güç alıyor. Veri depolama için 500 GB SSD disk tercih edilmiş olan Casper G770 taşınabilir bilgisayarda 8GB DDR4 RAM mevcut. 4 GB bellekli Nvidia GTX 1650 grafik kartına sahip olan bu bilgisayar, bu yönüyle aynı zamanda iyi bir oyun bilgisayarı. Dahili web kameası mevcut olan, Windows 11 Home işletim sistemi yüklü gelen bu bilgisayarın pil ömrü 5 saat, ağırlığı ise 2.1 kg.

‘Teknoloji ve Hayat’ adlı kitabım çıktı. Yayınevim internetten sipariş edenlere kitabı adınıza imzalı olarak ulaştıracak. Satın alma bilgisini burada bulabilirsiniz.

Uygun fiyatlı kulaklık HyperGear Xpods Pro TWS, powerbank ve duvar şarj cihazı incelemesi


Yeni videolardan haberdar olmak için buradan kanalıma abone olmayı ve videoları beğenmeyi unutmayın!

Yorumlar